Yeni Yıl Hedef Güncellemesi — Eylül

Berat Mutluhan Seferoğlu
6 min readSep 22, 2023

--

Hedef güncellemesi yapmayalı uzun zaman oldu. Temmuz ve Ağustos güncellemelerini yapmadım çünkü gerek duymadım.

Dingil kişisel gelişim aforizmalarından biri olsa da hayat siz planlar yaparken (hedefler koyarken diye bir ekleme de yapabiliriz) başınıza gelenlerdir sözü özünde doğru.

Bu yıl yetişkinlik hayatım boyunca yaşadığım en üretken ve mutlu yıl olma yolunda ilerliyor. Bazı problemler nedeniyle düşüşler yaşamış olsam da yılın sonunda yazacağım güncellemeden memnun kalacağıma inanıyorum. 2 hafta boyunca sigara bırakmaya çalışıp her şeyi salıverdiğim depresif bir zaman dilimi oldu. Onun dışında yaklaşık 1 aylık tuhaf bir süreçten geçtim. Bu 1 aylık süreçte görüşmelerim dışında hiçbir şeye vakit ayıramadım. Yine de başıma yıl sonuna kadar büyük bir şey gelmezse yıla 6.5/10 gibi bir puan verebilirim şu ana kadar. Geçmişe dönüp bakınca ortalama 1.5–2 bandında diye düşünün.

Yıla başlarken koyduğum hedeflerin çoğuna ulaşamayacağımı ve bazı hedefleri de revize etmem gerekeceğini biliyordum. Ulaşamayacağım kesinleşenleri ve revize ettiklerimi açacağım.

Ocak ayındaki gönderideki hedeflerimin üzerinden geçeyim.

Kategori 1: Maddi Hedefler

  • Yıl sonuna kadar net değer hedefime ulaşmak

Bunun olması ihtimali sıfır olmasa da düşük. Bilkent’ten ODTÜ’ye yatay geçiş yaptığım için okul parası derdinden kurtuldum. Bedelli askerlik ödemesi vegeleceğe yatırım için satın aldığım birkaç şey nedeniyle kredi kartı borçlarımı kapatmamayı tercih ettim. Ama sorun değil. Yapılması gereken harcamalardı ve borçlar kapandıktan sonra bu hedef kolay.

  • En az bir ay aylık belli bir miktar geliri görmek

Bu hedefin 2 katına yakın bir meblağı gördüğüm oldu.

  • Kredi kartı borçlarını ve diğer borçları bitirmek

Yapılması gereken harcamalardan ve bedelli askerlik parası biriktirmemden dolayı bitmediler. 4 ay içinde diğer borçlarımın yüklü olanları bitiyor. Sonrasında borçları kapatıp geleceğe yatırım.

  • Mart ayından önce yeni bir eve çıkmış olmak

Buna ulaştım.

Kategori 2: Okul

  • İkinci dönemde en az 3 ortalama yapmak ve bütün dersleri geçmek

Baştaki hedefim buydu ama 2. dönemde okula dönmedim. Yatay geçiş yaptım.

  • Okulda en az bir kulüpte aktif olmak, Üretkenlik Kulübü kurulabilirse özellikle orada

Bilkent’teki Üretkenlik Kulübü (Peak Performance) kuruldu. Artık ODTÜ’de olsam da katkıda bulunacağım. ODTÜ’de bir kulüpte aktif olur muyum bilmiyorum. Mevcut yoğunluğum nedeniyle ekstra sorumluluklar alırken daha dikkatli olmam lazım.

Kategori 3: Fiziksel Sağlık

  • Nisan ayının sonuna kadar 85 kiloya düşmüş olmak

Yılın başında 123 kilo civarındaydım. Şu an 94–95 kilo civarındayım. Başta koyduğum hedefe göre çok daha yavaş ilerledim. Kalori açığını spora başladığımdan dolayı azalttığım için de şu anda kilo vermem durakladı. Ayrıca spora başladığım için ketojenik diyet yapmayı bıraktım. Ketojeniğe geri dönsem su kaybedince 91–92 olurum diye tahmin ediyorum. Ama spor daha önemli olduğundan takılı kalmamı sorun etmiyorum. Önemli olan tartı değil sonuçta.

  • Yıl sonuna kadar 5 kilo kas kütlesi almak

1–2 aydır salona gidiyorum. Düzeni biraz bozuldu ve bu kısmen benden kısmen spor salonundaki hocadan kaynaklı. Tartıları güvenilir olmadığından dolayı yağsız kütlem ne kadar arttı bilmiyorum. Yılın bitmesine 3 ay var. Bu da iyi bir programla daha düzenli devam etmem halinde, yeni başladığım için, 3 kilo yağsız kütle alabilirim demek. Başta iyi ölçüm yaptırmadığım için buna ulaşıp ulaşamadığımı ulaşsam bile bilemem.

  • Aralık 15'te spor salonuna yazılmak ve haftada üç defa gitmek

Bunu 2022 Aralık’ta değil 2023 Eylül’de yaptım. Çalışma tempom düşündüğümden çok daha yoğun olduğu için spora başlarsam çalışamam çekincem vardı. İşin ilginci spor yapmaya yılın başındakinden daha yoğun bir tempom olmasına rağmen başladım. Hiç de beklediğim felaket senaryosu yaşanmadı. Spor yapmaktan keyif alıyorum. Programla ilgili belirsizlik sona erdiğinde haftada 3 gün ağırlık + 2 gün kardiyoyu sorunsuz bir şekilde sürdürebilirim.

  • Cildiyeye, ortopediye ve dişçiye gidip ilgili problemlerin çözümlerinde yol katetmek

Bunlara henüz gitmedim. Cildiyeye gitmem gerekmiyor olabilir stresim azaldıktan sonra problemim azaldı. Spordan beri duruş bozukluğum azaldı ve eklem ağrım olmadığı için ortopediyi erteledim ama bir aşamada gitmem iyi olur. Dişçiye gitmeyi de maddi nedenlerle ertelemiştim. Yıl sonuna kadar giderim.

  • Gözlük satın almak

Maddi nedenlerle ertelemiştim. Gözlük reçete numarasını bulduktan sonra en yakın zamanda alacağım.

Kategori 4: Aile ve Arkadaşlık İlişkileri

  • Haftada en az bir defa dışarıda sosyalleşmek

Bunu sanırım haftada bir yapamadım ama normalde sosyalleşeceğimden daha fazla sosyalleştim iş yüküme rağmen.

  • Ailemi en az bir defa tatile götürmek

Bunu yapmayı da maddi nedenlerle erteledim. Muhtemelen bu yıl yapamam.

  • Kardeşime şubat itibariyle düzenli para yollamaya başlamak

Borç durumlarından dolayı bunu da yapamadım. Yıl sonuna kadar yapabilir miyim bakacağım.

Kategori 5: Blog

  • Yıl boyunca en az 100 bin kelime blog için yazmış olmak
  • Yıl boyunca en az 20 yazı yayınlamış olmak

Blog hedeflerini tamamen askıya aldım çünkü diğer hedeflere ek ciddi bir iş yüküydü.

Kategori 6: Kendini Geliştirme

  • En az 50 kitap bitirmek

Okuduğum kitap sayısını takip etmek benim için ekstra zihinsel efor olduğundan kaydetmeyi bıraktım. Tahminimce yıl boyunca 30 kitap okumuşumdur. Zorlasam 50'ye ulaşır ama iş yüküm ve okulun başlayacak olması nedeniyle zorlamamak daha iyi.

  • Kane B videolarında güncele gelmek
  • Andrew Huberman videolarında güncele gelmek
  • Bunlar biterse düzenli izleyeceğim 2 Youtube kanalı veya podcast bulmak
  • Deprocrastination blogunu bitirmek
  • ADDitude Magazine’den en az 100 yazı okumak

Bunları ara sıra yaptım ama iş yükümden dolayı üretken olmama rağmen istediğim kadar olmadı. Sorun değil. İş yükümü aşamalı bir şekilde azaltıp daha yönetilebilir bir hale getiriyorum. Bu süreç biraz yavaş ilerliyor. Ama aşamalı bir şekilde kendimi geliştirmeye daha fazla vakit ayırmaya şimdiden başladım.

Kategori 7: Nitelikli Eğlence

  • 5 dizi bitirmek
  • 20 film bitirmek
  • 5 tane senaryolu oyun bitirmek

Bunları yapamadım. Yine iş yükü kaynaklı nedenler. Böyle şeyleri aramıyorum da. Okul + işin ne kadar zorlayacağına bağlı olarak saf eğlenceye az da olsa yer vermeye çalışacağım. Ama sosyalleşme ve okuma/izlemeyi eklemekte bile zorlanmışken bunları ertelerim gibi.

Kategori 8: Koçluk

  • Müşteri sayısı hedefime ulaşmak ve bunu sürdürmek

Ulaşıp sürdürdüm. Hatta üstüne çıktım ve şu anda müşteri sayımı azaltmaya çalışıyorum.

  • Koçluk ve kişisel gelişimle bağlantılı en az 100 Twitter floodu yapmak

Ara sıra yapsam da düzenli paylaşım yapmadım. Sorun değil. Organize ederek mevcut iş yüküme dahil etmem önemli.

  • Koçluk ve diğer her şey için basit bir internet sitesi yapmak

İnternet sitesi yapımı benim yapmakta zorlanmam ve işi devrettiğim arkadaşın meşgullüğü nedeniyle sekteye uğradı. Derslerimi SuperPeer üzerinden satışa sundum. Şimdilik internet sitem yok.

  • “Kendi kendine koçluk” kursunu 20 Aralık 2022'ye kadar yayınlamış olmak

KKK’yi daha geç yayınladım ama yayınladım. Uygulama videolarının ciddi bir kısmını yaptım ve yapmaya devam ediyorum. Soru-cevaplar soru gelmediğinden sekteye uğradı. Sanırım Türkiye’de yurtdışındaki gibi düzenli mail kontrol eden insan sayısı fazla değil. 2 tane yapabildim.

  • Yazın 2–3 hafta sürecek bir kişisel gelişim kampı gerçekleştirmek

Bunu bu yıl yapamıyorum ama yapma ihtimalimin düşük olduğunu bilerek yazmıştım.

  • En az üç tane yabancı koçluk müşterim olması

Bir yabancı müşterim var. İngilizce koçluk konusunu iş yükümden dolayı askıya aldım. Gelecek yılın ana hedeflerinden biri bu olacak.

Kategori 9: Twitter

  • Yıl sonuna kadar 35 bin takipçiye ulaşmak

Buna düzenli paylaşım yapmam halinde ulaşma ihtimalim var ama yüksek değil.

Kategori 10: Dergi

  • Dergi için en az 5 tane uzun yazı yazmış olmak
  • Dergi sitesi için en az 20 tane özgün uzun veya kısa yazı yazmak
  • Dergi etkinliği olarak en az 5 özgün sunum yapmak
  • Dergi için şehir dışında veya başka yerlerde en az 10 sunum gerçekleştirmek

Bunlar istediğim seviyede olmadı. Dergiye 2 tane özgün uzun yazı yazdım. Siteye yazı yazmak iş yükümden dolayı mümkün olmadı. Yüz yüze etkinliklere henüz başlamadığımız için sunum yapmadım. Şehir dışında sunum yapıp yapmadığımı hatırlamıyorum. Dergide daha aktif olmak yılın sonrası ve gelecek yıl için yüksek önceliklerimden.

Kategori 11: Youtube

  • 20 bin takipçi
  • Katılımcı hedefime ulaşmak
  • Youtube aylık gelir hedefime ulaşmak
  • Haftada en az 2 en fazla 3 paylaşım
  • Konuklu canlı yayın — en az 20 tane
  • Soru cevap canlı yayınları açık/kapalı — en az iki haftada bir
  • Belli bir konuda video çekmek — en az iki haftada bir

Youtube’u düzenli bir şekilde ilerletmedim ve takipçi/katılımcı hedefimin ciddi şekilde altında kaldım. Bir mucize olmazsa tutmaları mümkün değil. Bu da sorun değil. Mesaim o kadar yoğundu ki boş yere ertelemiş gibi hissetmiyorum. Fark ettiğim şeylerden biri Youtube gibi konularda katı rutinlerin beni olumsuz etkilediği.

Kategori 12: Kitap Yazımı

  • İlk kitabımı yıl sonuna kadar yazmış olmak

Bu gelecek yıla kaldı.

Kategori 13: Yenilenmiş Felsefe Dersi ve Kurs Yayınları

  • Kredi kartıyla ders satışı yapabileceğim bir site kurmak

Ders satışı için SuperPeer hesabı açtım.

  • Listelediğim 10 dersi/kursu yıl sonuna kadar yayınlamış olmak (Kendi Kendine Koçluk kursu dahil)

Bunun ne kadar zor ve saçmalık derecesinde yüksek bir hedef olduğunu şimdi bakınca fark edebiliyorum. Gereken zamanı hesaplamam halinde olmayacağı bariz çünkü. Basit bir hesap yapayım.

Her bir dersin ortalama 25 saat olduğunu düşünün. 250 saat çekim demek. Çekimler durmaksızın yapılmıyor ve molalar vermek gerekiyor. 250 saatlik çekimin bir de çekim öncesi hazırlanan materyalleri var. En iyi ihtimalle 1 saatlik çekimin sunumunu 1 saatte yapıyorum. Bu da 500 saat demek. Üstelik 4 saat çekim yaptığım bir günün ardından koçluk görüşmelerim dışında hiçbir şeye vaktim kalmadığı gibi başka bir şey yapacak halim de kalmıyor. Bu durumda en az 2 ay boyunca sadece çekim yapmam ve diğer şeylerin ilerlememesi gerekirdi. Çekimler için gerekli materyallerin hazırlanması da en az o kadar zamanımı alırdı ve bu aşırı iyimser bir tahmin. Sen deli misin birader?

Kategori 14: Çeşitli Kişisel Hedefler

  • Yurtdışına çıkmak (Ülke konusu belirsiz)
  • 1 ay koçluk ve kanal gibi şeylerin tamamına ara vererek tatil yapmak

Bunları bu yıl yapma ihtimalim kalmadı.

--

--

Berat Mutluhan Seferoğlu

26, Ankara. Bilkent Felsefe, Öncül Analitik Felsefe Dergisi, Felsefe Kanalı. İlgi alanlarım: Felsefe, evrimsel psikoloji, metal müzik, PC oyunları